Jeugdzeilen

Jeugdzeilen bij de HWSV
In de periode april-juli zijn er zeillessen voor kinderen vanaf 7 jaar, die in bezit zijn van minstens één zwemdiploma. De beginners varen in een optimist en zeilen in de singels. Meer gevorderde zeilertjes gaan het Van Harinxmakanaal op en varen ook in Laerlings. Er zijn telkens twee volgboten met begeleiders mee het water op.

De zeillessen kosten € 50 per seizoen. Er worden minimaal 8 lessen gegeven. Als je geen eigen optimistje hebt, kun je er eentje van de HWSV huren. De huur per cursusperiode is vastgesteld op € 20. Bovendien moet je lid zijn van de Harlinger Watersportvereniging. Het jeugdlidmaatschap kost €20,- per jaar. Als je je hebt opgegeven voor de zeillessen word je automatisch lid.

Inschrijven voor de zeillessen
De lessen beginnen in april met een zwembadtraining in het zwembad in Workum. Hier leer wat je moet doen als de boot omslaat. Daarna is er tot de zomervakantie wekelijks een les vanaf 18.30 tot 19.30 uur.

(Informatie over de zeillessen vind je via deze link:  Info jeugdzeilen 2020)

(Opgave voor de zeillessen kan tot 31 maart 2020 met dit     Inschrijfformulier Jeugdzeilen)

Instructeurs gevraagd
Bent u in het verleden al zeilinstructeur geweest of lijkt het u leuk om het te worden en heeft u de kennis en het vermogen om jeugdigen zeilles te geven, neem dan op korte termijn contact op met de Organisatie Jeugdzeilen. Ook als u anderen weet, informeer hen dan en geef hun naam door aan de Organisatie Jeugdzeilen. Dat kan kan per mail via