De jachthaven

Jachthaven HWSV weer open voor passanten

De haven is per 8 mei weer geopend voor passanten. Dat is mooi. Echter de Corona maatregelen zijn in en rond de haven van toepassing. Dit om te voorkomen dat er een tweede uitbraak van het coronavirus kan ontstaan.

Maatregelen in de HWSV-jachthaven om verspreiding van corona te voorkomen

• Neem telefonisch contact op met de havenmeester om te betalen:     06-27033205
  • Alleen contactloos betalen, niet contant.
  • Onze havenmeester zegt dan hoe laat u kunt komen.
  • Kom alleen.
  • 1 persoon tegelijk in het kantoor. Anderen wachten beneden.
  • De havenmeester wijst uw ligplaats aan. Houd ruime afstand tussen de boten.
  • Per boot niet meer dan 3 volwassenen of 1 gezin met kinderen.
  • Houd 1,5 meter afstand tot elkaar.
  • Was je handen, schud geen handen en hoest en nies in de binnenkant van je elleboog.
  • Heb je verkoudheidsklachten, zoals neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn, lichte hoest of verhoging tot 38 graden Celsius? Blijf thuis. Ziek uit.
  • Tot 1 juli 2020 blijven de gezamenlijke toiletten en douches gesloten.

Houd u aan de regels. Bij twijfel, vraag het de havenmeester.

Samen houden we het veilig.

De haven van de Harlinger Watersportvereniging (HWSV) is toegankelijk voor passanten.

De haven biedt een beschutte plek met alle voorzieningen. Ondanks de grote drukte op sommige dagen in Harlingen vindt u in deze haven de rust, het comfort en de gezelligheid die u zoekt. De jachthaven is direct bereikbaar via het Van Harinxmakanaal. Uit de sluis meteen stuurboord uit (terug) en vanuit de richting Franeker vóór de sluis bakboord.

Het havenkantoor is gevestigd in het Allemanshuus aan de Noordergrachtswal 34 te Harlingen. De openingstijden van het havenkantoor zijn in het hoogseizoen: van 8.00 tot 11.30 uur en van 13.00 tot 20.00 uur. De havenmeester is Frank van Schagen.

Allemanshuus
Het clubhuis van de Harlinger Watersportvereniging het Allemanshuus is iedere vrijdag  geopend van 16.30 tot 19.30 uur.
Kijk ook bij “agenda”voor eventuele activiteiten.

Hier vind je het havenreglement

Tarieven
€1,45 per meter per overnachting. Voor kortstondig verblijf in de haven overdag tot 17.00 uur geldt een tarief van €0,70 per meter. Leden betalen €1,00 per meter voor maximaal 10 overnachtingen per jaar.

Vaste ligplaats?
De HWSV heeft 96 vaste ligplaatsen in de haven. Alleen leden die in Harlingen en naaste omgeving wonen hebben recht op een vaste ligplaats. Er is een wachtlijst.

Lid worden van de HWSV?
Kijk bij “Vereniging